آزادی

مطالب جدید

آزادی

مطالب جدید

دستگاه هوا

مجرب و حرفه ای

مجموعه سار آفرین با کادری مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی و تولید انواع برج خنک کننده اماده ارارئه خدمات حرفه ای بهش ما متقضیان گرامی می باشد . در این بخش به معرفی کلی درباره برج خنک کننده می پردازیم.در مجموعه سا آفرین شما می توانید از انواع مختلف برج های خنک کن به ظرفیت های 8 تا 1400 تن را براحتی درخواست دهید تا در کمترین زمان ممکن توسط مهندسین شرکت طراحی و تولید شود.سعی کرده ایم تا در ساخت این برج ها از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده نماییم و برای مواد اولیه انها از بهترین و مرغوب ترین فایبرگلاس های موجود در بازار و کامپوزیت ها استفاده نماییم.شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا برج خنک کننده تولید شده توسط سارآفرین نسبت به دیگر شرکت ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین رعایت دقیق مهندسی در طراحی می باشد.
از مهمترین خصوصیات تولیدات سار آفرین شاید بتوان به استحکام و در عین حال سبکی برج های تولیدی اشاره کرد.ما در مجموعه خود از انواع برج خنک کننده فایبر گلاس تا برج های خنک کن معمولی را به سفارش شما می توانیم طراحی و تولید نماییم.قطعاتی که معمولا در ساخت برج های خنک کن به کار می روند عبارتند از آلومینیوم و برنج و همچنین قطعاتی از جنس گالوانیزه.ما در همه قسمت ها سعی کرده ایم تا زا بهترین و مرغوب ترین این فلزات و آلیاژ ها استافده نماییم.در بالا بودن کیفیت برج های خنک کننده سار آفرین همین بس که بعد از سال ها استفاده متمادی شما شاهد هیچگونه خوردگی در انها نخواهید بود.

 


یکی از مهمترین مشکلات انواع برج خنک کننده این است که در هنگام افت فشار آب دستگاه دچار مشکل می گردد و از این رو می بایست در زمان طراحی و ساخت بخش آب این نوع دستگاه نهایت دقت و ظرافت را به کار بست تا بتوان این مشکل را به حداقل رساند. چیزی که شما رد انواع برج خنک کننده فایبر گلاس ساخته شده در سار آفرین براحتی مشاهده می کنید و همین گواه بر بالا بودن کیفیت تولیدات شرکت دارد.
ما برای سیستم آبرسانی انواع برج خنک کننده خود از سیستم های خود گردان استفاده کرده ایم که با دور پایین کار خواهند کرد.در این سیستم ها سعی شده تا با کمترین افت فشار ممکن براحتی بتوانند مشغول به کار شوند.انواع برج خنک کننده فایبرگلاس ساخته شده توسط ا با کمترین صدای موجود و کمترین اتلاف انرژی بوده و شما کمترین لرزش را در هنگام کار انها حس خواهید کرد.
در این بخش می خواهیم به معرفی اجزای یک برج خنک کننده بپردازیم با ما همراه باشید :
اولین بخش که می توان به ان اشاره کرد بخش پنکه است.پنکه در برج خنک کننده فایبرگلاس می تواند نقش مهمی در روند کار آن داشته باشد.اگر پنکه یک برج نتواند به خوبی کار کند و وظیفه خنک سازی را به درستی انجام ندهد حتما در ادامه کار شما شاهد مشکلاتی خواهید بود که حتی ممکن است باعث از کار افتادن برج نیز شود.
اما قسمت دومی که می توان در یک برج خنک کننده اشاره کرد شاید پکینگ ها باشند.در واقع این بخش به منظور هر چه سریع تر خنک شدن برج ها می باشند.پکینگ ها باعث می شوند تا تبادل حرارتی میان آب و هوا با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.نوع سیستمی که رد پکینگ ها به کار گرفته می شود بسیار مهم است و هر چقدر این کار هوشمندانه تر باشد در نهایت کیفیت کار بالاتر خواهد رفت.
اما بخش سوم که می توان در یک برج خنک کننده فایبر گلاس به ان اشاره کرد حوضچه می باشد.این بخش در پایین برج قرار گرفته و آب خنک شده در ان جمع شده و به بخش های مختلف دستگاه سرد سازی خواهد رفت.برج های خنک کنن در هنگام کار آب های زیادی به اطراف پرتاب می کند و به همین منظور می بایست از قطره گیرها استفاده نماییم تا بتوان از پراکنده شدن آب به اطراف جلوگیری نمود.و در آخری باید گفت در نوع ساخت این محصولات از سه جنس بتون و فلز و فایبر گلاس استفاده می شود.در سار آفرین ما انواع برج خنک کننده فایبر گلاس را با بهرتین کیفیت ممکن برایتان طراحی و تولید خواهیم کرد.
در ضمن از مهمترین خدمات ارائه شده در سار آفرین می توان به خدمات گارانتی و پشتیبانی اشاره کرد .

نوشته شده توسط سارا در 15:35 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴

کویل سرمایی و کویل گرمایی

کویل سرمایی

و

کویل گرمایی

FIN PLATE COIL

  •    نوع کویل فین پلیت FIN PLATE
  •     نوع فین آلومینیومی و مسی
  •     تغذیه با آب سرد و گرم ، بخار ، DX
  •     فشردگی فین از 8FIN/INCH  تا 14FIN/INCH
  •     لوله های مسی سایز   “5/8 , ” 3/8
  •     هدر از نوع مسی و یا فولادی

?????????????? ?????????????? ??????????????

 

نوشته شده توسط نعیم در 15:40 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴

دستگاه ایر واشر خانگی دستگاهى است

ایر واشر خانگی

 

دستگاه ایر واشر خانگی دستگاهى است که به وسیله آن می توان عمل سرمایش همراه با رطوبت زنى را در ظرفیتى بالا به نحو احسن انجام داد. البته در بسیارى از موارد این دستگاه به عنوان جزئى از دستگاه عمل رطوبت زنى را انجام می دهد اما بر حسب نیاز این دستگاه به تنهایى نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که آب شهرى توسط یک پمپ به سیستم لوله کشى و توزیع آب این دستگاه منتقل می شده و سپس توسط نازلهاى تعبیه شده در این سیستم آب با فشار بالا و به صورت پودر بر روى تشتک انتهایى دستگاه پاشیده می شود. این عمل به افزایش انتقال حرارت بین آب و هوا کمک کرده و باعث می شود به کمک فن سانتریفوژى که در جلوى این سیستم قرار دارد هواى خنک و مرطوب ایجاد شود .درصورتی که این دستگاه به طور مستقل استفاده شود می توان از فیلترهاى مناسب در مقابل ورودى هوا به این دستگاه استفاده نمود. ظرفیت هوادهى این دستگاه متناسب با دستگاه هوا ساز بوده و از ظرفیت هوادهى  2500cfm تا  40000cfm می باشد.

دستگاه ایرواشر غبار وذرات و سایر آلودگی ها را از هوایی که به آن وارد می شود زدوده و هوای تمیز را خارج می نماید . هوا توسط فن دستگاه به داخل مکیده شده و با عبور از دیفیوزر به قسمت آبفشان می رسد که در آنجا ذرات معلق و آلودگی ها توسط بارانی از پودر آب شسته شده و هوای تمیز به سمت محل مورد نظر تهویه می شود .آبی که برای شستشوی هوا به کار می رود باید قبل از گردش مجدد در دستگاه ایر واشر خانگی ، تمیز شود. برای این کار آب از یک صافی عبور کرده و اجرام و ذرات از آن گرفته می شود. در هوای خیلی سرد که امکان یخ زدن آب پاششی وجود دارد برای جلوگیری از این امر یک کویل گرمکن آب استفاده می شود.دستگاه ایرواشر علاوه بر زدودن گرد و غبار و آلودگی ها از هوا ۳ کار مهم دیگر نیز انجام می دهد :

 1) رطوبت زنی
۲) رطوبت گیری
۳) خنک کردن هوا به روش تبخیری

از این رو در هوای گرم و خشک به عنوان یک دستگاه خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

نگهداری دستگاه ایر واشر خانگی (Air Washer)

نگهداری دستگاه ایرواشر شامل موارد زیر می باشد :

1)نظافت و تمیزکاری:

لازم است قسمت ها و اجزای زیر در فواصل زمانی معین مرتبا از اجرام و آلودگی ها پاک شوند .
1-1)  در صورتی که دستگاه دمپر داشته باشد، تیغه های دمپر و میله های رابط آنها باید زنگ زدایی شوند.
۲-۱) کل قسمتهای آب فشان شامل لوله های اصلی و لوله های قائم و نازل ها : هر گونه گرفتگی نازل ها می تواند روی فشار و مقدار و کیفیت بارش آب تاثیر منفی بگذارد .
۳-۱) تست زیرین دستگاه و شناور فلو سوئیچ
۴-۱) تیغه های قطره گیر
۵-۱)فیلتر : اگر فیلتر از نوع خود پاک شو نیست باید هر هفته تمیز شود .
۶-۱) واشر لاستیکی و کلیه درز بند ها
۷-۱) سینی تجمع لجن

2)بادزن :

زوایای تیغه ها و فواصل آنها باید مرتبا بازرسی و و در صورت لزوم تنظیم شود . در فواصل زمانی معین باید موتور بادزن طبق دستورالعمل کارخانه سازنده پیاده شده و مورد بازرسی قرار گیرد .

3)روانکاری :

لازم است یاتاقانهای فن هر ۴ ماه بازرسی و با گریس مقاوم در برابر آب گریس کاری شود.
یاتاقانهای محور اصلی صافی خودکار باید بازرسی شود . اگر یاتاقانها به صورت دائمی کار می کنند باید هرسال یک بار و چنانچه خارج از آب کار می کنند باید هر ۳ ماه یک بار روانکاری شوند .

کلمات کلیدی :

هوا ساز

هوا ساز خانگی

تعمیر برج خنک کننده

اگزاست فن

فن کویل کانالی

ایر واشر خانگی

برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس

نوشته شده توسط نعیم در 15:39 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴

استراکچر فلزی از نوع گالوانیزه

هواساز AIR HANDLING UNIT

  •     هواساز و ایرواشر
  •     ظرفیت هواساز و ایرواشر از   3000cfm تا 40000cfm
  •     کویل از نوع FIN PLATE  با تغذیه آب سرد وگرم و یا بخار
  •     استراکچر فلزی از نوع گالوانیزه یا پروفیل آلومینیومی ، دارای استحکام مکانیکی بالا
  •     دمپر ها آلومینیومی و گالوانیزه  از نوع PARALLEL یا OPPOSITE  در مسیر هوای تازه و برگشت
  •     فیلترهای الومینیمی قابل شستشو ، V-TYPE  ، هپا و کیسه ای،پلیتد
  •     الکترو موتور IP55 کلاس F
  •     بدنه دو جداره دارای عایق با قابلیت انتخاب مختلف
  •     لوله های توزیع و اسپری آب در بخش ایرواشر از نوع پلی پروپیلن
  •     نازل های اسپری آب با قابلیت دمونتاژ آسان ساخته شده از پلی پروپیلن بدون استفاده از جوشکاری جهت نصب در ایرواشر

????????????????? ?????????????????  ?????????????????????????????????? 

نوشته شده توسط نعیم در 15:39 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴

برای سرمایش و گرمایش

در این بخش از سایت می خواهیم درباره محصول فن کویل کانالی اطلاعات بیشتری را برای شما علاقه مندان قرار دهیم.در ابتدا یک تعریف جامع و کلی درباره این محصول داشته باشیم :

دستگاهی که برای سرمایش و گرمایش محیط به روش پرتاب باد توسط بلور مورد استفاده قرار می گیرد و باد را از کوئل های آبرگم و آبسرد عبور می دهد در اصطلاح فن کوئل می نامند.مداری که در فن کویل کانالی به صورت لوله کشی ایجاد شده برای انتقال آب سرد و گرم می باشد.آب سرد فن کوئل توسط دستگاهی به نام چیلر تامین می شود و برای تامین آب گرم نیز از یک موتور خانه مرکزی و یا یک دستگاه کاملا مستقل مانند پکیج گرمایی استفاده می شود.در یک تقسیم بندی ساده می توان فن کوئل کانالی را در سه دسته بندی زیر جای داد :

1-زمینی

2-دیواری

3-سقفی

فن کویل کانالی

در هنگام تهیه یک فن کویل کانالی باید به چند فاکتور مهم توجه داشت و بر اساس نیاز اقدام به تهیه دستگاه مورد نظر نمود.این فاکتورها عبارتند از :

1-شکل ظاهری که می تواند با توجه به فضایی که قرار است در انجا تعبیه شود بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

2-میزان ظرفیت برودتی و حرارتی یک فن کویل کانالی  یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی است که باید به ان توجه ویژه ای داشت.

3-میزان هوادهی یک فن کویل از دیگر عوامل مهم در انتخاب نوع دستگاه است.

معمولا ظرفیت هایی که برای ساخت انواع فن کویل مورد استفاده قرار می گیرد در اندازه 600 الی 2000 فوت مکعبی در دقیقه است.برای انتقال حرارت و برودت از هوای پر فشاری استفاده می کنند و این هوای پر فشار نیز از طریق کانال های مخصوصی که برای این منظور تعبیه شده اند انتقال خواهند یافت.در یک تقسیم بندی دیگر می توان فن کویل های در دو مدل دو لوله و چهار لوله قرار داد.در مدل دو لوله از یک لوله برای رفت و از دیگری برای برگشت استفاده می کنند.اما در مدل های چهار لوله این قضیه کمی متفاوت تر است و از دو لوله برای آمدن آب به کویل ها و از دو لوله دیگر برای برگشت ان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فن کویل کانالی

این روزها در بازار شاهد هستیم که برندهای مختلفی از انواع فن کویل کانالی ارائه شده است.هر کدام دارای تکنولوژی خاصی هستند و از امکانات ویژه ای نیز برخوردار می باشند.اگر بخواهیم مشخصات یک فن کویل کانالی با کیفیت را بگوییم شاید بتوان به موارد زیر در این باره اشاره کرد :

1-دستگاه های با کیفیت دارای سرمایش و گرمایش به صورت یکنواخت و یکسانی هستند.

2-دستگاه های با کیفیت از فیلترهای قابل شستشو برخوردار هستند.

3-دستگاه هایی که از هزینه نگه داری  کمتری برخوردار هستند معمولا جز محصولات با کیفیت رد این زمینه شناخته می شوند.

4-و در آخر هم فن کویل کانالی که قابلیت نصب ترموستات را دارا باشد و بتوان بروی آن برنامه ریزی کرد قطعا جز دستگاه های با کیفیت در این زمینه محسوب می گردد.

فن کویل

 

 

در زیر توضیحات تکمیلی دیگری درباره این دستگاه داده ایم که خواندن ان خالی از لطف نخواهد بود :

  • مناسب جهت استفاده در هتل ها ، بیمارستان ها ، ادارات ، منازل ، سوئیت های آپارتمانی و …
  •     هوادهی تا 2500Cfm
  •     کویل های FIN PLATE  با بکارگیری فین های آلومینیومی و مسی
  •     فیلتر های آلومینیومی قابل شستشو ، در مسیر هوای ورودی
  •     دارای سیستم جمع آوری آب تقطیر شده

 

در کل می توان در یک تقسیم بندی میزان ظرفیت انواع فن کویل کانالی را به شرح زیر عنوان کرد:

این فن کویل ها از 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه طراحی و ساخته می شوند و در سه طرح به صورت زیر ارائه می گردند:

 

۱-کانالی سقفی توکار

۲-کانالی سقفی روکار

۳-کانالی دیواری روکار ایستاده

فن کویل کانالی

 

کلمات کلیدی :

هوا ساز

هوا ساز خانگی

تعمیر برج خنک کننده

اگزاست فن

فن کویل کانالی

ایر واشر خانگی

برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس

نوشته شده توسط نعیم در 15:38 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۴

درباره دستگاه هوا ساز

در این مقاله قصد داریم درباره دستگاه هوا ساز برای شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. در اصطلاح هوا ساز دستگاهی است که به منظور ایجاد گردش هوا در تهویه مطبوع در حالت های سرمایشی و گرمایشی می باشد.اجزای یک دستگاه هوا ساز عبارتند از دمنده و کویل های سرد و گرم و همچنین صداگیر  و دمپر و یک محفظه فیلتر.در سیستم های تهویه مطبوع ساختمان و در مکانی که معمولا هوای برگشتی ساختمان می بایست به انجا برگردد شما می توانید هوا ساز ها را در ان نقطه بیابید.معمولا می توانید رد بازار انواع هوا ساز خانگی را با برندهای مختلف و مشخصات فنی گوناگون بیابید.در برخی از مدل های این دستگاه شاهد هستیم که بدون نیاز به کانال هوای برگشتی را از فضای داخلی به صورت مستقیم دریافت می کنند.

هوا ساز

در مدل های کوچک هوا ساز که به ترمینال یونیت معروف هستند می توان شاهد قطعاتی همچون فیلتر هوا و کویل و دمنده بود. اما در هوا ساز های بزرگ معمولا بدین صورت است که به صورت 100% کل حجم هوا را از بیرون گرفته و در واقع به هیچ وجه هیچگونه هوای برگشتی به سمت آنها بر نمی گردد.معمولا اگر قرار باشد هوا ساز ها برای محیط بیرون استفاده شوند در محلی در پشت بام ها نصب خواهند شد.این مدل ها به یونیت های پشت بامی نیز معروف هستند.

معمولا به منظور افزایش بهره وری این دستگاه ها شاهد هستیم که دور تا دور یک هوا ساز پر شده است از فریم های فلزی و پانل های توپر.در بخش های داخلی انواع دستگاه های هوا ساز خانگی و دیگر مدل ها شاهد هستیم که کانال های فلزی تک لایه با پانل فلزی توپر روکش شده طراحی و ساخته می شوند.برای اینکه فلز های بتوانند رد مدت طولانی تری در دستگاه های هوا ساز خانگی کار کنند گالوانیزه خواهند شد.اگر قرار باشد برای محیط های باز  از دستگاه های هوا ساز استفاده شود باید توجه داشت که به منظور ضد آب بودن در محل های اتصال از صفحات ضد آب استفاده شود.

در مورد دستگاه های بزرگتر و صنعتی شاهد هستیم که معمولا از یک سری قاب های مربعی بزرگ و فولادی استفاده می شود که در پشت انها پانل های عایق به کار رفته است.با وجود چنین طراحی می توان انتظار داشت که در دستگاه های هوا ساز بزرگ معمولا شاهد کمتر شدن سر و صدا هستیم و همچنین میزان افت حرارتی دستگاه در این حالت بسیار کم خواهد شد.مدل های صنعتی  معمولا در اندازه های چند متری طراحی و ساخته می شوند. به خاطر حجیم بودن و بزرگ بودن دستگاه های فوق و به منظور بالا بردن میزان استحکام انها شاهد هستیم که در زیر دستگاه از فولاد های ریلی مانند استفاده می شود.
اما در این بخش می خواهیم به صورت کلی اشاره ای داشته باشیم به اجزای یک دستگاه هوا ساز.اولین قطعه که می توان هم در مدل های هوا ساز خانگی و هم در دیگر مدل ها انها را یافت فیلتر است:

هوا ساز خانگی

فیلترهای به کار رفته به منظور گرفتن گرد و غبار و گرد و خاک به کار می روند و برای اینکه هوایی تمیز را بتوانند به ساختمان ها ارائه دهند باید بتوانند این وظیفه خود را به خوبی و با کیفیت بالایی انجام دهند.در تمامی انواع مدل های هوا ساز شاهد هستیم که ابتدا فیلتر ها قرار گرفته اند و این برای این منظور است تا در همان مرحله اول تمام آلودگی ها گرفته شده و هوایی پاک وارد دستگاه شود.معمولا دو مدل فیلتر داریم فیلتر های پانلی و فیلتر های کیسه ای.مدل های پانلی در مقایسه با مدل های کیسه ای معمولا ارزان تر و به صرفه تر هستند.

معمولا در انواع مدل های هوا ساز عمر یک فیلتر بستگی دارد به میزان افت فشار  جریان هوا.باید هر چند وقت یک بار به فیلتر ها سرکشی کنیم و از میزان آلودگی انها مطلع شویم چرا که اگر فیلتر ها به دلیل آلودگی بیش از حد هوا را زا خود عبور ندهد و فن نیز به صورت مداوم و با فشار هوا را به سمت انها انتقال دهد این باعث افتادن  ناگهانی فیلتر شده و باعث می شود تا هوای آلوده به سمت کانال وارد شود.

دو عامل مهم برای اینکه یک هوا ساز بتواند بهترین کیفیت را زا خود نشان دهد وجود دارد.هر هوا سازی قطعا برای انکه بتواند بهترین هوا را با رطوبت مناسب تولید نماید نیاز دارد به تولید گرما و سرما.این شرایط توسط مبدل های حرارتی که در خود هواسازها قرار گرفته تامین می شود.با عبور دادن هوا از روی این کویل ها باعث گرم شدن و یا بر عکس سرد شدن انها خواهیم شد.کویل های به کار رفته از جنس مس و یا آلومینیوم بوده و این بدین منظور است که  بتواند عمل انتقال  حرارت به خوبی انجام شود.

هوا ساز

 

بخش دیگری که می توان در انواع هوا ساز خانگی یافت رطوبت زن نام دارد.معمولا در آب و هوای سرد برای ایجاد کنترل رطوبت وجود این دستگاه بسیار مهم است.در این بخش به معرفی انواع مدل های رطوبت زن اشاره می کنیم :

مدل تبخیری : در این حالت ابتدا هوای خشک به سمت مخزن ذخیره اب می رود و باعث تبخیر شدن آن می شود.

مدل بخار ساز : در این نوع مدل از رطوبت زن شاهد هستیم برای افزایش رطوبت بخار داغ به صورت مستقفیم و بدون هیچ واسطه ای به هوا دمیده می شود.

مدل اسپری آب : در این مدل آب توسط یک نازل مخصوص به قطرات بسیار  ریز تبدیل شده و با انتقال در هوا باعث ایجاد رطوبت می گردد.

مدل اولتراسونیک: برای ایجاد رطوبت توسط این دستگاه هوا را از سطحی از آب عبور می دهند.

و اما بخش دیگری که در دستگاه های هوا ساز موجود است تجهیزات کنترلی نام دارد.در واقع این بخش وظیفه دارد تا سرعت جریان هوا و همچنین دما و میزان رطوبت را کنترل نماید.

اما بخش مهم دیگری که می توان در هوا ساز به ان اشاره کرد  محفظه اختلاط است. در واقع همانطور که از نام ان نیز مشخص است این بخش برای حفظ کیفیت هوا می باشد.در واقع در این حالت هوا ساز ها تا حد قابل مشخصی اجازه می دهند تا هوا از خارج به داخل وارد شود.

 

لرزه گیر

فن ها در هواسازها لرزه های شدیدی ایجاد می کنند و سرو صدای لرزش را به داخل ساختمان منتقل می کنند برای جلوگیری از این امر لرزه گیر ها را درست قبل و بعد از هواساز با میان فن ها نصب می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.